Цифрова компетентність: магістри опановують ШІ-інструменти для Нової Української Школи

Студенти магістерської освітньої програми «Середня освіта (Фізика та інформатика)» Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка активно використовують можливості дистанційного підвищення кваліфікації. У рамках своєї підготовки вони успішно пройшли низку спеціалізованих вебінарів на освітньому порталі «На Урок» (naurok.com.ua), сфокусованих на найбільш актуальних інструментах сучасної педагогіки — технологіях штучного інтелекту.

Майбутні викладачі, демонструючи прагнення до постійного професійного розвитку, підвищили свою кваліфікацію, зосередившись на креативних ШІ-інструментах. Наприклад, Охріменко Тамара та Цема Володимир пройшли вебінари «ШІ-інструменти для вчителя: конструктор уроків Curipod» та «ШІ для інтерактивних уроків: креативні інструменти та ідеї». Завдяки цим заходам, кожен з них набув важливих компетентностей у сферах ІКТ, інноваційності та цифрової грамотності. Одночасно Маркевич Наталія успішно засвоїла матеріал вебінару «Використання програми ChatGPT у викладанні фізики, інформатики та робототехніки», що дозволило їй набути компетентностей у галузі професійного та предметного навчання та зміцнити цифрову компетентність. Кожен із вебінарів був оцінений у 2 години (0,06 кредиту ЄКТС), і отримані свідоцтва відповідають усім вимогам законодавства про підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Участь у вебінарах освітнього порталу «На Урок» є важливою для підготовки магістрів, оскільки вона забезпечує безпосередній зв’язок між академічною теорією та практичними вимогами сучасної школи. Знання інструментів ШІ, таких як ChatGPT та Curipod, перетворює магістра з простого викладача на технологічного лідера. Це сприяє формуванню інформаційно-комунікаційної компетентності та навчання впродовж життя, які є основними вимогами до педагога Нової української школи. Крім того, ці знання надають студентам практичні прийоми для створення інтерактивних уроків, що безпосередньо підвищує якість предметного навчання та сприяє розвитку ключових компетентностей учнів, зокрема у галузі природничих наук та техніки. Активна самоосвіта та отримання офіційних свідоцтв забезпечують конкурентну перевагу на ринку праці, демонструючи готовність фахівця впроваджувати інновації.